DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sanat ve Tasarım Tarihi 1
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 121
Güz
2
0
2
2
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Tarih boyunca görüntü ve nesnelerin üretimi öğrencilere tanıtılması ve sanatsal ve kültürel üretim hakkında görsel bir duyarlılık geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, sanat ve tasarım kompozisyon kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarım renk, ışık ve doku kavramlarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarım mekân ve zaman kavramlarını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarımda temsil kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, sanat ve tasarımda metin kavramını açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, bir sanat veya tasarım eserini hangi çağa ait olursa olsun veya hangi stilde olursa olsun ya da daha önce görmüş olup olmamasına rağmen, yukardaki kavramları kullanarak analiz edebilecek ve tartışabilecektir.
Ders Tanımı Sanat, tasarım ve mimarlık nesnelerin görsel analizi.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kompozisyon Okuma Parçası: “Proportion,”from Art Fundamentals, pp. 56-60.
3 Renk Okuma Parçası: “Simultaneous Contrast,” Art Fundamentals, pp. 156-161.
4 Işık Okuma Parçası: “Chiascuro & Tenebrism,” Art Fundamentals, pp. 116-119.
5 Film Gösterimi
6 Ders ve Okuma Konularının Tekrarı
7 Birinci Ara Sınavı
8 Doku Okuma Parçası: “Texture, Pattern, Composition,” Art Fundamentals, pp. 136-139.
9 Mekân Okuma Parçası: “Line, Shape, Value, Texture, Color, Space,”Art Fundamentals, pp. 202-207.
10 Zaman Okuma Parçası: “Motion Pictures, Video, the Computer and Art,”Art Fundamentals, pp. 213-215.
11 İkinci Ara Sınavı
12 Temsiliyet Okuma Parçası: Ernst Gombrich, “Pygmalion’s Power,” Art and Illusion,pp. 80-83.
13 Metin Okuma Parçası: Janet Marquardt and Stephen Eskilson, “AfricanAmerican Art History,” Frames of Reference, pp. 329-332.
14 Ders ve okuma konularının tekrarı
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı

 

 

Önerilen Okumalar/Materyaller Art Fundamentals: Theory and Practice. Otto G. Ocvirk, Robert E. Stinton, Philip R. Wigg, Robert O. Bone and David L. Cayton. McGraw Hill: New York, 2006.Ernst Gombrich, Art and Illusion: A Study in the Psychology of Pictorial Representation. Phaidon Press: London, 2002 (6th edition).Janet Marquardt and Stephen Eskilson, Frames of Reference: Art, History and the World. McGraw Hill: New York, 2005 (16th edition).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
8
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
8
Final Sınavı
1
10
    Toplam
66

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

X
5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

X
7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

X
8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

X
9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

X
10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. 

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest